ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

2000-2006 | silnik: S54
adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: adim3 » czw lip 15, 2010 23:03

Witam,
jak w temacie kupiłem M3 i... no własnie moje obawy ponizej.
Podkresle że mam porównanie jedynie do mojej poprzedniej e46 coupe 323i 00"


1. Przy odpalaniu na zimnym troszke nie równo pracuje przez chwile, do czasu az sie rozgrzeje. Mowiono mi że to wyrególować zaworry ( bo tak samo jest takie lekkie cykanie Tu obawa Czy to nie PANEWKA :570: ) byłą by tragedia, jak to Panowie sprawdzic?.
2. Coś tak szura, buczy z kuł ( doprowadza do szału az radio podkrecam)mysle ze chyba łożysko / ka , albo może opony??
3. z tyłu jakoś w okolicach dyfra widać ze kapie olej ( powiedzmy kropelka na 5 Godzin
4.przy przyspieszaniu (jak dodaje gwałtownie gaz, mam takie odczucie jakby nie równo koła napedzały I bardziej czuć to na wył DSC , z właczonym troche mniej ) ciekawe co jest, jadac stałą predkościa nie znośi , tylko jak daje mu w pi..... ;] az strach przy 150 mnie jakoś zachwiało..
ogolnie z przodu pod macha, pod pokrywa chyba zaworów i filtra sie poci.

Prosze o rady Jak Sprawdzić co sprawdzać , gdzie... i ewentualne sugestie koszta
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: djset » czw lip 15, 2010 23:50

No to żeś rebus sobie kupił :D Z ciekawości jaki rok i za ile?
1. Zawory są do regulacji jak cykają, ale to nie jest prosty zabieg! Nierówna praca może być spowodowana kończącymi się świecami, przepływką, ale delikatnie nierówna praca może być na zimnym.
2. Szyranie podczas jazdy na wprost czy zawracanie? Jak zawracanie to do wymiany olej, a jka nie pomoże to most... Sparwdź czy hamulce ci się nie grzeją (tylnie)!
3. Sprawdź stan oleju! Jak będzie za mało to możesz wykończyć dyfer. A nieszczelność usuń.
4. może przewrażliwiony jesteś ;) Sprawdź na równej prostej, nie na wybojach.

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Rekin » pt lip 16, 2010 00:09

Ja bym jeszcze przy okazji sprawdził w słowniku jak poprawnie napisac "świerzo" by na przyszłośc nie robic takich baboli ;)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: piotr e38 » pt lip 16, 2010 00:24

Witam

No cóż, albo kolega trochę wyolbrzymia problemy, bo jeszcze jest pod wpływem M3, albo trafił na tzw. minę, która pociągnie za sobą parę PLN-ów.

Tak, czy inaczej opisz trochę precyzyjniej usterki. Nie równe obroty tzn. faluję w obrotach, czy kuleję zupełnie jakby zapłon wypadał na cylindrach.

Przyspieszanie( złe prowadzenie) - sprawdzić luzy w zawieszeniu i zrobić pełną geometrię (modlić się żeby nie wyszły żadne kwiatki przy tej operacji)

Szuranie- tak jak napisał kolega Djset w poprzednim poście, dodatkowo sprawdzić łożyska i stan ogumienia, jeśli gumy łyse jak kolano i do tego jeszcze stare, też mogą wydawać takie dźwięki.

Pozdrawiam

adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: adim3 » pt lip 16, 2010 12:21

2002 europa za nie duża kase :-P

1. takie cykanie słychać własnie , a to przerywanie delikatne ,na zimnym silniku to może być też zwiazane z regulacja zaworów?
2.Podczas jazdy na wprost i ogólnie raczej powyzej 50 kmh slychać, to takie buczenie bardziej z tych kół i z przodu raczej slychac to.
3. w jaki sposób sprawdzić na dyfrze stan oleju? jak narazie to własnie postawiłem ja i stoi, bo boje sie zeby nie zepsuło sie nic.
4.własciwie to była wmiare prosta, i moje odczucie takie przy gwałtownym dodaniu gazu jakby jedno tylne koło szybcie napedzało od drugiego i przód przez to lekko bojnie co przy duze predkosci ... masakra.
Mam własnie z tyłu łyse opony , jedno co zauważyłem to że jedna troche mniej zdarta ( 0,5mm na oko:P ) a z przodu w sumie ok

Piotrek z tymi obrotami to mówie na zimnym tylko tak jakby sie lekko przycinał i tego nie słychać jak w srodku siedze, poprostu nie równa praca na zimnym .
A co mogłoby wyjsc w najgorszym wypadku? i odrazu jakie koszta; :?:
Najlepiej jak by jakiś ziomek co ma mke sie przejechał ta i zobaczył posłuchał;] NO Chyba ze mam nagrać FIlm :-P
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: rypik » pt lip 16, 2010 12:34

Pogratulować dobrego zakupu :-|

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Prezes » pt lip 16, 2010 13:28

adim3, bez urazy... ale dlaczego kupiłeś samochód, w którym wady są widoczne na "wejściu" ??
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Beny
Posty: 82
Rejestracja: pn sie 06, 2007 15:13
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Beny » pt lip 16, 2010 13:37

adim3 pisze:2.Podczas jazdy na wprost i ogólnie raczej powyzej 50 kmh slychać, to takie buczenie bardziej z tych kół i z przodu raczej slychac to.
3. w jaki sposób sprawdzić na dyfrze stan oleju? jak narazie to własnie postawiłem ja i stoi, bo boje sie zeby nie zepsuło sie nic.
masz 2 sruby, dolna do spuszczenia oleju, gorna do nalania, okręcasz gorna i olej powinien być praktycznie równo ze sruba, wkładasz palec i sprawdzasz
najlepiej to odrazu zmien olej i wlej tam to co powinno byc wlane, wszystkie info znajdziesz na forum, koszt niewielki wiec nie ma sie nad czym zastanawiać

opisz auto w odpowiednim dziale ;)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Camil » pt lip 16, 2010 13:43

A czemu krytykujecie koledzy? Moze cena byla na tyle atrakcyjna, ze mozna przelknac owe wady? Czasem sie kupuje dobre auto za duza kase, czasem gowno za duza kase, czasem podmeczone za mniejsza i wychodzi sie na 0, ale wie co sie ma i co sie robilo.

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Prezes » pt lip 16, 2010 13:47

Z mojej strony to nie krytyka, tylko czysta ciekawość :-P
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: rypik » pt lip 16, 2010 14:23

Camil pisze:A czemu krytykujecie koledzy? Moze cena byla na tyle atrakcyjna, ze mozna przelknac owe wady? Czasem sie kupuje dobre auto za duza kase, czasem gowno za duza kase, czasem podmeczone za mniejsza i wychodzi sie na 0, ale wie co sie ma i co sie robilo.
Wszystko się zgadza, ale kolega pyta co ma zepsute, czyli świadomości nt. co jest zepsute chyba nie ma...

adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: adim3 » pt lip 16, 2010 15:14

dla ciekawskiego Prezesa auto wziołem za takie pieniądze , za które nawet jak coś jest wiekszego do zrobienia to płakać nie bede, zreszta znajdz mi Mke która wszystko ma idealne. A tak jak kolega Camil pisze , przynajmniej duzooo czesci nowych i wiem co jest grane;] Czekam na Bardziej fachowe porady na temat;] z pominieciem Benego który pomaga :razz:
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: Camil » pt lip 16, 2010 15:20

Jaki masz olej w silniku? Moga byc lozyska lub zimowe/glosne i na dodatek dojechane opony. Sciag dyfer i go uszczelnij i zalej dobra oliwa. Wsyzstkie wycieki musisz uszczelnic nabywajac stosowne uszczelki bo inaczej moze byc gnoj. Moze zapodaj foty wyciekow. Moze jakas wyprawa na geometrie?
I nie ma sie co napinac. Z tego co widze Prezes to idealista :grin:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: kostek_ja » pt lip 16, 2010 16:36

adim3 pisze:takie cykanie słychać własnie
Wewnątrz samochodu nie powinno być tego słychać, ale na zewnątrz przy otwartej masce będzie słyszalne gdyż zawory są regulowane płytkowo i zawsze lekkie luzy tam będą.

Ja bym na twoim miejscu zrobił porządną Inspekcje 2, gdyż ledwo co kupiłeś samochód i nie wiesz co tam jest. Powymieniaj płyny, wyreguluj zawory i dopiero szukaj dalej.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: ŚWIERZO KUPIONE M3 E46 - CO WARTO WIEDZIEĆ PROBLEM ?

Post autor: piotr e38 » pt lip 16, 2010 16:45

Napiszę krótko, widzę że jesteś z Bemowa, a ja z Bronisz, podjedź do mnie, obejrzymy osłuchamy i może co nieco się wyjaśni. Już bardziej fachowo nie potrafię.

Pozdrawiam i zapraszam.

PS. Pytasz co najgorszego może się wydarzyć, ano to, że jak pojedziesz na pełną geometrię, to może się okazać, że za żadne skarby świata nie da się jej ustawić, bo brakuję fabrycznych regulacji, ba, mało tego, może się okazać, że nawet rozwiercając otwory, których oczywiście nigdy rozwiercać się nie powinno, też może zabraknąć regulacji, a wtedy to już tragedia, nie tylko "małe kwiatki". Uwierz mi, widziałem już takie przypadki na geometrii, że te auta nigdy nie powinny być dopuszczone do ruchu, ale bądźmy dobrej myśli, może wszystko jest ok.

ODPOWIEDZ